GEOMETRİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENİMİ

75,00 60,00
Çeviren: Burçin GÖKKURT ÖZDEMİR, Cemalettin YILDIZ, Emrullah ERDEM, Gürsel GÜLER, Levent AKGÜN, Nur SIRMACI, Tevfik İŞLEYEN, Tuğba UYGUN, Yasin SOYLU
Çeviri Editörü: Burçin GÖKKURT ÖZDEMİR Tuğba UYGUN
ISBN: 978-605-170-169-1
Sayfa Sayısı: 200
Baskı: 1.Baskı / 2017
Boyut: 16 x 24 cm
100 TL ve üzeri siparişlerinize ÜCRETSİZ KARGO fırsatı!
Stok kodu: M6YJLEJW Kategoriler: , , ,
Yazar: Doug FRENCH

**Akademik kopyası yoktur!

Geometri benim için her zaman büyük bir ilgi ve ilham kaynağı olmuştur. 12 yaşındayken okulda çok yüzlü ile ilgili bir dizi ödev hazırlarken aldığım keyfi hâlâ hatırlıyorum. Ayrıca, daha öğretmenlik kariyerimin ilk yıllarındayken okul kütüphanesinde Godfrey ve Siddons (1903) tarafından hazırlanan Elementary Geometry’nin bir kopyasını bulduğumu da anımsıyorum. Bir öğretmen olarak bu kitap beni çok etkilemiştir çünkü yıllar boyunca kariyerim için çeşitli öğretim fikirleri ve problemler sunan bir kaynak olmuştur. Bir öğretmen olarak kendimi Okul Matematik Projesi (SMP 1965, 1966) ders kitaplarıyla erken bir tarihte karşılaştığım için şanslı görüyorum. Çünkü bu kaynaklar bana, Öklid tarzındaki geometri ve okulda karşılaştığım analitik geometrinin konik bölümleriyle (elips, hiperbol vb.) kıyasladığımda simetri, dönüşümler, vektörler ve matrislerin kullanımıyla geometriye karşı farklı bir bakış açısı kazandırmıştır. Sonuç olarak, bu iki kaynak bana zengin geometrik bir alt yapı sunmuştur.

Matematik öğretmenliği eğitimi için ders verdiğim öğrencilerin geometriye ilişkin alan bilgilerini gözlemlediğimde, öğrencilerin geometriye ilişkin alan bilgilerinin yetersiz olduklarını fark ettim ve bu durum beni çok üzdü. Bu kitabı yazmamın çıkış noktası, okulda geometrinin etkisini ortaya çıkarma, bağımsız düşünce gerektiren ve matematikte ispat fikrinin geliştirilmesi için iyi problemlerin olduğu bir kaynak oluşturma fikrinden ortaya çıkmıştır.

Yorum/Değerlendirme

Henüz değerlendirme yapılmadı.

Be the first to review “GEOMETRİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENİMİ”