**Akademik kopyası yoktur!Bu kitapta, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin etkili bir matematik öğretmeni olmasında fayda sağlayacağını düşündüğümüz matematik öğretimi ile ilgili kuramsal açıklamalarla birlikte etkinlik örnekleri ve öğrencilerin kavram yanılgıları ve hatalarının vurgulandığı senaryo şeklinde verilen durumlara yer verilmiştir. Bu şekilde öğretmen adaylarının gelecekte bir öğretmen olarak karşılaşacakları durumlara ilişkin matematiği öğretme bilgilerinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin de hâlihazırda karşılaştıkları bazı problem durumlarına cevap bulabilmeleri amaçlanmaktadır. Bir başka deyişle, bu kitapta yer alan senaryo tipindeki sorular kuramsal kısımla desteklenerek, matematik öğretmenlerine sınıfta karşılaştıkları, çözüm üretmede güçlük yaşadıkları, öğretmede güçlük yaşadıkları durumlar için de alternatif çözümler sunulmuştur.Bu kitabın birinci bölümü olan Matematik Öğretimi ve Öğretim Yöntemleri bölümünde, ilkokul matematik öğretimi ve öğretim yöntemlerine ilişkin genel bir kuramsal çerçeve sunulması, bu kuramsal çerçevenin öğretmenler ve öğretmen adayları için hazırlanan örneklerle ve etkinliklerle açıklanması amaçlanmıştır. Daha sonraki bölümde ilkokul matematiğinin yapı taşlarından biri olan sayılar ve dört işlem öğretimi, etkinlikler ve senaryolar eşliğinde okuyucuya sunulmuştur.Üçüncü bölüm matematik öğretiminin kalbi olan problem çözme öğretimidir. Lester’in (1994) belirttiği gibi “problem ve problem çözme” kavramları öğrenilmiş kuralların basit bir şekilde hatırlanmasını ya da uygulanmasını gerektiren durumlardan daha fazlasıdır. Bu bölümde ilkokulda işe koşulabilecek problem türleri, problem çözme modelleri ve stratejileri örneklerle hem öğretmenlere hem de öğretmen adaylarımıza sunulmuştur. Dördüncü bölümde kesir kavramı ve rasyonel sayı arasındaki fark, kesrin taşıdığı anlamlar üzerinde yoğunlaşarak kesirlerin öğretimi yer almıştır. Beşinci bölümde ölçme sisteminin tarihsel gelişimi ile paralel olarak ölçülerin öğretiminin nasıl olması gerektiği yine etkinlik ve senaryolar eşliğinde okuyucuya sunulmuştur.
|
|
MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMELLERİ: İLKOKUL
Editör: Kamuran TARIM, Hatice HACIÖMEROĞLU
ISBN: 978-605-170-316-9
Sayfa Sayısı: 552
Baskı: 1.Baskı / 2019
Boyut: 19x27,5 cm
Bunu paylaş:
- Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Yazdırmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Linkedln üzerinden paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Reddit üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Pinterest'te paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Telegram'da paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- WhatsApp'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
Bunu paylaş:
- Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Yazdırmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Linkedln üzerinden paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Reddit üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Pinterest'te paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- Telegram'da paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
- WhatsApp'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
Be the first to review “MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMELLERİ: İLKOKUL” Cevabı iptal et
You must be logged in to post a review.
Yorum/Değerlendirme
Henüz değerlendirme yapılmadı.