ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

72,00 57,60
Editör: Bilal DUMAN
ISBN: 978-605-443-404-6
Sayfa Sayısı: 558
Baskı: 4.Baskı / 2015
Boyut: 16x24

100 TL ve üzeri siparişlerinize ÜCRETSİZ KARGO fırsatı!
Stok kodu: 2CZ0RFWK Kategoriler:
Yazar: Aytunga OĞUZ, Birsel AYBEK, Cem BABADOĞAN, Mehmet TAŞDEMİR, Meral GÜVEN, Zuhal ÇUBUKÇU

**Akademik kopyası yoktur!

Bu kitap öğretmen adaylarının ve öğretimle ilgilenenlerin öğretim süreçlerindeki bilgi ve becerilerini nasıl geliştirip uygulayabileceklerine dair çağdaş öğretim ilke ve yöntemlerini tanıtmak ve açıklamak amacıyla alanında uzman olan akademisyenler tarafından hazırlanmıştır. İyi öğrenen aynı zaman da iyi öğretendir. Öğretmek kalıcı öğrenmektir. Öğretim, öğrenmeyi ve düşünmeyi öğretmekle başlamalıdır. Öğrenme için öğretimde hem işbirliğine hem de bireye özgü çoklu ortam oluşturulur ve etkili yöntemler kullanılır. Bu çerçeveleri oluşturabilmek için eğitim psikolojisi, nöroloji ve öğretim ilke ve yöntemler bilgisine sahip olmak gerekir. Öğrenciler bir dersten ne beklediklerini bildiklerinde “duygu farkındalığı” ve “bilişsel farkındalığı” yaşayarak öğrenirler. Öğretim yaşama planlı, programlı olarak hazırlanmamızı sağlayan amaçlı ve etkileşimli bir eylemdir. Öğretimin amaçlılığı, bellirleren hedeflere ne ile nasıl ulaşılacağına yardımcı olan strateji, yöntem ve teknikleri bilinçli kullanılmasıyla ilgilidir. Bilişsel yapıyı inşa etmede etkili öğretim ilke ve yöntemlerinin kullanılması duyu ve zihin açıcı niteliği taşır. Öğretmenin öğrenmeyi yapılandırmasında öncelikle zihinsel düşünmeyi, duyuşsal algılamayı ve psikomotor becerileri kazanmayı kolaylaştırıcı etkinlikleri, eylemleri ve işlemeleri planlayıp uygulayabilmesi için etkili öğretim ilke ve yöntemler bilgi ve becerisine sahip olması gereklidir. Bu bilgi ve beceri öğrenme-öğretme süreçlerini düzenlemeyi ve kolaylaştırmayı sağlar. Bu kitapta eğitim-öğretimle ilgili temel kavramlardan başlayarak program geliştirme, hedeflerin taksonomisi, öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılan strateji, yöntem, teknikler, öğretimin planlanması ve planlar, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları, stil temelli öğretim, disiplinlerarası öğretim tasarımı, düşünme ve eleştirel düşünme, bilişsel farkındalık, beyin temelli öğrenme ve kavram öğrenme ve öğretimine ilişkin konular yer almaktadır. Bu kitap, daha çok öğretim ilke ve yöntemlerine çağdaş eğitim yönelimleri perspektifinden yaklaşmaktadır. Aynı zamanda bu kitabın öğretmen adaylarının bilgilerini disiplinlerarası çağdaş yaklaşımlar çerçevesinden yapılandırmasına yardımcı olacağı umulmaktadır.

Yorum/Değerlendirme

Henüz değerlendirme yapılmadı.

Be the first to review “ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ”