OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR ERKEN OKURYAZARLIK BECERİSİ: FONOLOJİK FARKINDALIK

55,00 44,00
ISBN: 978-605-170-315-2
Sayfa Sayısı: 152
Baskı: Genişletilmiş 2.Baskı/2019
Boyut: 16 x 24 cm

100 TL ve üzeri siparişlerinize ÜCRETSİZ KARGO fırsatı!
Stok kodu: 6J96QNWV Kategoriler: ,
Yazar: Berrin DİNÇ, Nurbanu PARPUCU

**Akademik kopyası yoktur!

Okul öncesi dönemdeki çocukların ilerideki okul yaşantılarında okuma-yazma sürecini kolaylaştıran ve destekleyen en önemli ön koşul becerilerinden biri fonolojik farkındalıktır. Farklı yöntemlerle ve farklı alfabetik dillerde yapılan çalışmalarda, okuma-yazma gelişimi ile fonolojik farkındalık arasında güçlü bir ilişki olduğu görülmektedir. Yapılan pek çok araştırma, fonolojik farkındalık becerisinin okuma hızı, okuma akıcılığı ve okuduğunu anlayabilme için orta ya da güçlü seviyede bir yordayıcı olduğunu göstermektedir. İlkokula düşük fonolojik farkındalık ile başlayan çocuklar, kelimelerin sahip olduğu ses yapısının farkında olan ve kelimelerdeki seslerle değişiklik yapabilen çocuklara göre okumada daha düşük performans göstermektedir. Okul öncesi dönemde çocukların fonolojik farkındalık becerilerini kazanması, ileriki yıllardaki okuma-yazma başarısını ve dolayısıyla uzun vadede okul başarısını etkilemektedir. Okul öncesi dönemde çocuklara doğrudan uygulanan eğitim programları ile fonolojik farkındalık becerileri önemli ölçüde kazandırılabilmektedir.

Yorum/Değerlendirme

Henüz değerlendirme yapılmadı.

Be the first to review “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR ERKEN OKURYAZARLIK BECERİSİ: FONOLOJİK FARKINDALIK”