TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİKLER

62,00 49,60
ISBN: 978-605-170-105-9
Sayfa Sayısı: 272
Baskı: 1.Baskı / 2016
Boyut: 16*24 cm

100 TL ve üzeri siparişlerinize ÜCRETSİZ KARGO fırsatı!
Stok kodu: APFRI5D9 Kategoriler: , ,
Yazar: Erkan ÇER

**Akademik kopyası yoktur!

Türkçe öğretiminin başat amacı, anlama ve anlatma becerileri gelişmiş düşünen ve duyarlı bireyleri yetiştirmektir. Bu amacın gerçekleştirilmesinde etkinlik temelli ortamlara gereksinim vardır. Çünkü okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerin öğretilmesinde salt bilgi odaklı yaklaşımların benimsenmesi, öğrencilerin öğrenme sürecinde yaşantılardan yoksun bırakılması, öğrencilerin dilsel becerilerine yönelik öğrendiklerini davranışa dönüştürememelerine yol açabilir. Özellikle Türkçe öğretiminde sanatçı tarafından hazırlanmış çocuk gerçekliğine uygun ve çocuğa göre olan yazınsal nitelikteki çocuk edebiyatı yapıtlarından yararlanılmaması ve yapıtların etkinliklerde başat bir uyaran olarak yer almaması, Türkçe öğretiminde istenilen verimin ortaya çıkmasını engelleyebilir. Bu bakımdan, Türkçe öğretiminin etkili bir biçimde etkinlikler yoluyla gerçekleştirilmesi gerekir.

Bu kitap, “Türkçe Öğretiminde Etkinlikler”, “Etkinlik Örnekleri” ve “Eğitim Durumları” olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerine ilişkin olarak etkinliklerin nasıl olması gerektiğine yönelik bir çerçeve sunulmuştur. İkinci olarak, öğrencilerin sanatçılar tarafından hazırlanmış görsel, dilsel ve işitsel uyaranlarla ilgili etkinlik örnekleri verilmiştir. Son olarak ise, Türkçe öğretiminin kazanımlarının yansıtıldığı, etkinlik örneklerinin sunulduğu çok uyaranlı eğitim ortamlarına katkı sağlayan eğitim durumları verilmiştir.

Yorum/Değerlendirme

Henüz değerlendirme yapılmadı.

Be the first to review “TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİKLER”