TÜRKİYE’DE EĞİTİM İKTİSADI DİSİPLİNİ

85,00 68,00
Editör: Nurettin BELTEKİN
ISBN: 978-605-170-377-0
Sayfa Sayısı: 480
Baskı: 1. Baskı/2020
Boyut: 13,5x21 cm

100 TL ve üzeri siparişlerinize ÜCRETSİZ KARGO fırsatı!
Stok kodu: G3QADS80 Kategoriler: ,
Yazar: Birgül ULUTAŞ, Gülay ASLAN, Gülçin TAŞKIRAN, Halil BUYRUK, L. Işıl ÜNAL, Nurettin BELTEKİN, Sabri GÜNGÖR, Seçkin ÖZSOY, Yalçın ÖZDEMİR, Yeşer TORUN, Zafer KİRAZ

**Akademik kopyası yoktur!

Bu çalışma, kökenleri dünyada 1960’lı yıllara kadar geriye götürülebilecek ve dolayısıyla görece yerleşik bir disiplin olarak adlandırılabilecek “eğitim iktisadı” disiplinin Türkiye’deki
var olma mücadelesine destek sunma ve bu disiplinin birikimine katkıda bulunma çabasından kaynaklanmaktadır.

Disiplinin Türkiye’deki serüveni özgünlük göstermektedir. Bilindiği gibi disiplinin akademik örgütlenmesi farklı akademik düzlemlerde gerçekleşmiştir. Disiplin bazı ülkelerde iktisat bölümlerinde ve iktisadın bir alt-disiplini, Türkiye gibi bazı ülkelerde eğitim bilimlerinin bir alt-disiplini olarak örgütlenmiştir. Ayrıca Türkiye deneyiminde eğitim iktisadı, Eleştirel eğitim İktisadı ve Eğitim Ekonomi Politiği yaklaşımları önemli bir gelişme göstermişlerdir. Kuşkusuz bu durum disipline ilişkin başta kimlik sorunu olmak üzere birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim-ekonomi ilişkisine daha fazla vurgu yapıldığı, “eğitimin ekonomiye duyarlılığının” arttırıldığı bir ortamda eleştirel eğitim iktisadı ve eğitim ekonomi politiği yaklaşımlarına dayanan çalışmalar akademyada hiç makbul olmamaktadır. Ayrıca eleştirel olanın araçsal olmayan niteliğinin yanında deşifreci özelliği, disipline ilişkin araçsalcı yaklaşımın egemenliği adına bir rahatsızlık yaratmaktadır.

Yorum/Değerlendirme

Henüz değerlendirme yapılmadı.

Be the first to review “TÜRKİYE’DE EĞİTİM İKTİSADI DİSİPLİNİ”