Kitap, ülkemizin çeşitli yerlerinde öğretmen ya da yönetici olarak eğitim/öğrenme
sürecinde yer alan 21 başarılı eğitimcinin ‘fark yaratan uygulamaları’ndan
oluşmaktadır. Her bir bölüm öğrencilerimize katkı sağlama adına gerçekleştirilen
plânlama ve uygulama aşamalarını içermektedir. İstedik ki bu fark yaratan
uygulamalar bir kitap haline gelsin ve bu yenilikler/emekler sınıfımızın,
okulumuzun dışına taşarak yayılsın. Bu bakımdan fark yaratan uygulamalar bütün
eğitim paydaşlarına yol gösterici niteliktedir.
Amacımız bu kitap aracılığıyla yönetici, öğretmen, veli ve eğitim fakültesi
öğrencilerine ulaşarak olumlu örnekleri çoğaltmak, birbirimizden öğrenmeyi
sağlamak, eğitim adına umutları yeşertmek ve bu yolla geleceğe güvenle
bakabilmektir.
Editörler olarak bölümleri inceledikçe kitaptan en çok da kendimiz öğrendiğimizi
hissettik. Kendimize “Bu kitabı neden daha önceki yıllarda hazırlamayı
düşünemedik?” diye sorduk. Şimdiden kitabın ulaştığı her yerdeki olumlu etkilerini
görür gibiyiz.
Biliyoruz ki eğitimle ilgili inançlar değişmeden uygulamalar değişmez. İsteğimiz
araştıran öğrenci, araştıran yönetici ve öğretmeni, sonuç olarak da araştıran okulu
öncelikle zihinlerde inşa etmektir.
Tanıtım Metni