Bu kitap, rehberlik bilincinin gelişmesine katkı çabasının bir ürünüdür. Amacı, öğretmen yetiştiren kurumlarda rehberlik dersi alan öğrencilere; ilköğretim ve ortaöğretim rehberlik örgütü görevlileriyle öğretmen ve yöneticilerine yardımcı olmaktadır. Ayrıca, çocuklarının başarılı olmalarıyla ilgilenen anne ve babalarda bu kitaptan yararlanabilirler. Üç kesim içinde on beş bölüme ayrılan rehberlik konularıyla ilgili önemli kavram ilke ve görevler kolaylıkla uygulamaya dönüştürülebilecek biçimde açıklanmaya çalışılmıştır. Bu konu içinde tanımlanamayan ve anlamlarının bilinmesi gerekli görülen kavramlar, kitabın sonundaki Sözlük te açıklanmıştır. Zorunluluklar dışında, Türkçe sözcüklerle anlatım yeğlenmiştir. Kimi terimlerin kullanılmakta olan yabancı karşılıkları terimin ilk geçtiği yerde ayraç içerisinde gösterilmiştir.