Kitabımız Türk Eğitim Sistemi’nin mevcut durumunu, sorunlarını, politika ve hedeflerini farklı ülkelerle karşılaştırmalı olarak incelemektedir. Kitap, okuyucuların Türk Eğitim Sistemi’ni tanımaları ve farklı ülkelerle istatistiksel bakış açısıyla mukayese edebilmelerini amaçlamaktadır. Kitap özellikle Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Karşılaştırmalı Eğitim ve Eğitim İstatistikleri derslerinde kaynak olarak kullanılabilecek nitelikte hazırlanmıştır. Şu an mevcut olan Karşılaştırmalı Eğitim kitaplarında Türk Eğitim Sistemi ile farklı ülkelerin eğitim sistemleri karşılaştırılırken, bu kitapta temelde Türk Eğitim Sistemi tanıtılırken her bölümde o bölümün konusuna ilişkin Türkiye ile diğer ülkelerle mukayeseli istatistikler yer almaktadır. Söz konusu istatistiklere; OECD (2018) Education at a Glance, Eurostat eğitim istatistikleri, Milli Eğitim İstatistikleri ve OECD database statistics internet sitelerinden güncel olarak ulaşılmıştır. Dolayısıyla kitabımız eğitim alanında karşılaştırmalı istatistiki bilgilerin yer aldığı ilk kaynaklardandır. Kitap 8 bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm’de Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve Tarihsel Gelişimi, Dünyada Okul Öncesi Eğitim ve Karşılaştırılması, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) Verileri yer almaktadır. İkinci Bölüm’de; Türkiye ile Avrupa Ülkelerinde İlkokul Düzeyinde Karşılaştırmalar, Türkiye ile Avrupa Ülkelerinde Ortaokul Düzeyinde Karşılaştırmalar ve Türkiye İle Avrupa Ülkelerinde Lise Düzeyinde Karşılaştırmalar konularına yer verilmektedir. Yükseköğretim Kurumları, Mevcut Durum, Sorunlar, Çözüm Önerileri, Politikalar ve Hedefler’in yer aldığı Üçüncü Bölüm’de Yükseköğretim konusu işlenmiştir. Dördüncü Bölüm’de; Yaşam Boyu Öğrenme, AB’de YBÖ’de Gelinen Son Durum, YBÖ ve Türkiye ve Türkiye’de Gelinen Son Durum konularına yer verilmiştir. Beşinci Bölüm’de; Öğretmen Eğitimi konusu, mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri kapsamında ele alınmıştır. Altıncı Bölüm’de; Bilgi ve İletişim Teknojilerinin Kullanım Amaçları ve Farklı Ülkelerde Teknoloji ve Eğitim İlişkisi Bağlamında Karşılaştırmalı Eğitim Teknolojileri konusu yer almaktadır. Eğitim Harcamaları, Eğitim, İstihdam, Kazanç konularının işlendiği Yedinci Bölüm’de Türkiye’de Eğitim ve Ekonomi konusu irdelenmiştir. Son bölümde; Türkiye’de Eğitim Vizyonu, Politika ve Hedefleri kapsamında; Eğitim Politikası: Türkiye, Eğitim Vizyonu, AB 2020 Eğitim Hedefleri ve Genel Ulusal Eğitim Stratejisi ve Temel Hedefler konuları değerlendirilmiştir.