Bu kitap, yazarlar tarafından yürütülen kapsamlı iki projenin sonucu olarak doğmuştur. Araştırmamız sırasında, zorbalığı etkili bir şekilde önlemek için hangi becerilerin, yaklaşımların ve stratejilerin gerekli olduğuna dair kapsamlı bir anlayış geliştirmek için farklı ülkelerde uygulanan zorbalık önleme programlarını inceledik, yüzlerce çocuk kitabını tek tek okuduk ve araştırmalar yaptık. Bu kitap yazarlar tarafından geliştirilen, araştırma-temelli akran zorbalığını önleme eğitim programının önemli bir kısmını içermektedir.
Akran Zorbalığını Önleme Programı, ‘El Ele Akran Zorbalığına Son Verelim!’ sloganıyla 3 devlet okulunda denenmiş ve etkililiği kanıtlanmış bir programdır. Bu kitapta öğretmenlerin bireysel olarak sınıflarında uygulayabilecekleri bibliyoterapi temelli ders planları ayrıntılı olarak verilmiştir. Ancak akran zorbalığını önleme programlarının başarılı olması tüm okul bileşenlerinin programı sahiplenmesi ve uygulaması ile mümkündür. Bu nedenle kitapta verilen akran zorbalığını önleme programını kurumsal olarak uygulamayı planlayan okul yöneticilerinin kitabın yazarlarından öğretmen eğitimi, okulda yapılacak düzenlemeler ve eğitim programın nasıl uygulanacağına dair rehberlik almaları önerilmektedir. Yazarların akran zorbalığı üzerine yazdıkları diğer yayınları da keşfetmekle ilgilenen okuyucular, her bölümün sonunda verilen okuma önerilerini değerli bulacaktır.