Bu kitap dinleme becerisini tanıtmayı ve bu becerinin nasıl geliştirileceği konusunda belli bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Kitabın ilk bölümlerinde dinlemenin hangi bileşenlerden oluştuğu, ne tür bir işleyişinin olduğu, nasıl bir gelişim gösterdiği açıklanmıştır. Sonraki bölümlerde dinleme modelleri tanıtılmış, dinleme metinlerinin ve araçlarının nitelikleri üstünde durulmuştur. Dinleme öğretiminin nasıl yürütüleceği, dinleme izlemleri, dinleme yetisini değerlendirme biçimleri bilimsel çalışmaların bulguları eşliğinde örneklerle ve somutlaştırılarak ele alınmıştır. Akıcı dinleme kavramına ilişkin geniş bilgi verilmiş ve dinleme alanında yapılan çalışmalar değerlendirilmiştir. Kitapta dinleme ve eğitimine ilişkin geniş ve tutarlı bir çerçeve oluşturulmuş, öğretmen adaylarının ve araştırmacıların dinlemeye yönelik çalışmalarına katkı sunmak amaçlanmıştır.