Matematik dersini daha anlamlı hale getirmek için kullanılan araçlardan biri etkinliklerdir. Öğretmenler her ne kadar öğretimlerini zenginleştirmek, derslerinde konu alanlarıyla alakalı etkinlikleri uygulamak isteseler de etkinlikler açısından kaynak sıkıntısı yaşayabilmektedirler. Bu kitapta, Türk kültüründe yer alan ögeler sınıf içi etkinlikleri zenginleştirmek amacıyla etkinlik içeriklerine dahil edilmiştir. Etkinlik tasarımında kültürel ögelere yer verilerek öğrencilerin matematiksel bilgilerini yapılandırırken matematiğin günlük yaşamla ilişkili olduğunu vurgulamak ve daha anlamlı bir öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak istenmiştir.
Kitabın ilk bölümünde matematik ve kültür ilişkisi ile matematiksel etkinlik konuları incelenmiştir. Kitabın diğer bölümlerinde ise ortaokul matematik öğretim programına uygun olarak tasarlanmış toplam 23 öğretim etkinliği yer almaktadır. Etkinlik tasarım ilkeleri doğrultusunda, öğretim etkinliği oluşturulurken dikkat edilen unsurlar her etkinlik özelinde açıklanmıştır. Bu sayede kültürel bağlam ya da tercih edilen farklı bağlamlara yönelik çeşitli matematik konuları için etkinliklerin nasıl oluşturulabileceğine dair izlenilebilecek bir yol haritası sunulmuştur.