Öğretmenlerin sınıf içinde argümantasyonu uygulama durumlarını inceleyen araştırmalar, öğretmenlerin argümantasyonu nasıl uygulayacakları ile ilgili fazla bilgi sahibi olmadıklarını ya da çok sınırlı olarak uyguladıklarını ortaya çıkarmıştır. Bu durum öğretmenlerimizin ve öğretmen adaylarımızın argümantasyonu, argümantasyonun bileşenlerini ve bunları derslerinde nasıl uygulayacakları hakkında bir rehbere ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ancak alan yazında argümantasyona yönelik Türkçe olarak örneklerin ve uygulamaların yer aldığı bir kitap bulunmamaktadır. Bu kitap ile eğitim fakültelerinin Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ve Fen Bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinliklere, argümantasyonun bileşenlerini ve argümantasyonu nasıl kullanabileceklerini belirten açıklamalara yer verilmiştir. Bu kitap eğitim fakültelerinde Fen, Fizik, Kimya, Biyoloji Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerindeki alan eğitimi derslerinde, Fen Bilimleri Laboratuvarı I ve II dersinde, Özel Öğretim Yöntemleri I ve II derslerinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde kullanılabilir. Ayrıca yüksek lisans ve doktora düzeyinde verilen argümantasyon ile ilgili derslerde de kaynak kitap olarak kullanılabilir. Tanıtım Metni