Günümüzde fen ve teknoloji hiç olmadığı kadar hızlı bir değişim ve gelişim göstermekte, her geçen gün hayatımıza farklı bir fen ve teknoloji uygulaması eklenmektedir. Fen ve teknoloji alanlarında meydana gelen gelişmeler bir taraftan dünya ülkeleri arasındaki coğrafîk ve sosyal sınırları esnetirken diğer taraftan teknolojiyi üreten ve üretilen bu teknolojiyi kullanan ülkeler arasında keskin sınırlar oluşturmaktadır. Teknoloji üreten ülkeler, teknolojiyi satın alan ülkelere göre bir adım öne geçmekte ve dünya üzerinde daha güçlü bir konuma sahip olmaktadır. Kazanılan güç doğrudan bu ülkelerin vatandaşlarının yaşam şekillerini ve ekonomik refah düzeylerini yani hayatlarını biçimlendirmektedir. Bu durumun farkında olan dünya ülkeleri peşi sıra fen ve teknoloji alanlarına büyük yatırımlar yapmakta, bu alanları ve uygulamalarını öncelikli alanlar olarak belirleyip, öğretim programlarını bu alanlarda okuryazar bireyler yetiştirecek şekilde güncellemektedir. 2018 yılında güncellenen Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda da bu durum doğrudan gözlenmektedir. Fen ve teknoloji okuryazarı bireyler fen ve teknoloji uygulamalarını bilen, yöneten, gündelik hayatında karşılaştığı sorunların çözümünde fen ve teknoloji bilgisini etkin biçimde kullanabilen, aynı zamanda fen ve teknoloji uygulamalarının beraberinde getirdiği bazı olumsuzlukların da farkında olan bireylerdir. Bu kitap içerisinde de hedef kitlemize - fen ve teknoloji okuryazarı olan ve olmayı amaçlayan bireylere- birbirinden farklı fen ve teknoloji uygulamaları ayrıntılı olarak açıklanmakta, ayrıca bu uygulamaların hayatlarımıza getirdiği olumlu ve olumsuz etkiler senaryolarla destekli bir biçimde sunulmaktadır.
Tanıtım Metni