Pandemi dönemi uzaktan öğretimin hem olanaklarının hem de güçlüklerinin çok daha iyi anlaşılmasını sağladı. Eğitimin tüm kademelerinde olduğu gibi yükseköğretimde de uzaktan öğretimin nasıl yapılabileceğinin, olanaklarının ve güçlüklerinin ortaya konması günümüz koşullarında bir gereklilik olarak ortaya çıktı. Bu kitap, yükseköğretimde uzaktan öğretimin nasıl olması gerektiğini, uzaktan öğretimin ne olduğunu ve tarihsel gelişimini, hangi yol ve yöntemlerle yapılabileceğini, uzaktan öğretimde öğretici ve öğrenenlerin yeterliklerinin neler olması gerektiğini, öğrenme ortamlarının nasıl tasarlanabileceğini, ölçme ve değerlendirmede nelere dikkat etmek gerektiğini, bu süreçte öğrencilere nasıl rehberlik edilebileceğini, yükseköğretimde uzaktan öğretimde yaşanan sorunları ve bu sorunların ortaya çıkardığı toplumsal eşitsizlikleri ve elbette uzaktan öğretimde uyulması gereken etik ilkeleri ortaya koyma amacıyla hazırlandı.